Paihia ==> Whangaparaoa ==> Whitianga

9 december 2019 - Whangaparaoa, Nieuw-Zeeland

Good day Mates,

Dag 6. Vandaag rijden we vanuit Paihia via de westkust naar Whangaparaoa. Onderweg stoppen we op diverse plaatsen voor het mooie uitzicht en het afwisselende landschap. Het Noordereiland is dun bevolkt 3.700.000 inwoners op een oppervlakte van 113729 km2. bijna 3x zo groot als Nederland. Hierdoor is het onderweg lekker rustig en kun je overal op je gemak rondkijken zonder te struikelen over medetoeristen. Er zijn geen windmolens dus geen landschap vervuiling. Buiten de koeien en schapen farms zie je bijna geen mega industriële gebieden deze zitten voornamelijk rond de steden zoals Auckland.

Hier volgt een impressie van wat we onderweg allemaal hebben gezien. Het landschap varieert continu en is enorm divers. Het is niet te geloven dat de foto's hieronder binnen een straal van rond de 300 km zijn gemaakt.

DSC00216DSC00224DSC00218

Kauri bomen werden vroeger door de Maori's veelvuldig gebruikt voor de bouw van hun boten. Tegenwoordig mogen de bomen alleen gekapt worden als je een vergunning hebt. De grote exemplaren worden beschermd.

DSC00228In het Waipoua Kauri Forest staat Tane Mahuta de grootste (hoog 51m. omtrek 14 m) en oudste boom van NZ (circa 2000 jaar).

DSC00227

DSC00226

In Whangaparaoa ziet de kust er weer heel anders uit. Aan de rotsen kun je zien hoe het land in de loop der jaren in lagen is opgebouwd.

DSC00246

DSC00247DSC00245

Dag 7. Vandaag vertrekken we richting Coromandel naar het plaatsje Whitianga. De route is weer prachtig.

DSC00258Lekker makkelijk voor de postbode als het huis zo'n 100 m verderop staat!

DSC00257De koeien staan lekker relaxed i de heuvels te grazen.

DSC00253

DSC00252DSC00254

Dit lijkt lijkt een beetje op onze wadden tijdens eb.

DSC00266

DSC00265

Na een een mooie rit zijn we aangekomen in Whitianga. Een beetje bijkomen in ons appartement. Het uitzicht is prachtig!

Dag 8. Vandaag gaan we in de ochtend een stukje varen om de mooie omgeving te verkennen.

DSC00275Ahoy Sailor!

DSC00278

DSC00284Dit is net een bloempot met plant. Die kerel kregen we niet weg... en nee we weten niet wie het is...voordat we weer allerlei bijdehante vragen krijgen.

DSC00288Zo schattig! helaas is de foto niet helemaal scherp.

DSC00323

DSC00296

DSC00329

DSC00292DSC00340Dit is de ingang van de grot

DSC00344Binnenin de grot

DSC00349Pffff... selfies nemen met een fototoestel blijft een dingetjeDSC00355Deze bomen leven op zout water. De wortels groeien naar de zee

Lekker bijkomen op Hot beach. Hier komt het zeewater samen met het warme water uit de grond.

DSC00365

DSC00362DSC00370

DSC00371Dit word the Christmas tree genoemd omdat ie de hele maand december in bloei staat

DSC00380Rob in z'n natuurlijke houding en habitatDSC00386Uitzicht vanuit ons appartement

DSC00385

DSC00359Deze 2 zaten ons eten in de gaten te houden

Iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties op onze eerste blog! Het was best inspannend om alles bij elkaar te zoeken. Soms is de internet verbinding zo traag dat het uploaden van de foto's bijna niet lukt. We hebben natuurlijk totaal geen ervaring met Social Media aangezien we compleet afwezig zijn op Insta, Facebook, Twitter en dergelijke.

Tot de volgende keer...

Cheers!

Rob en Renata.

1. Jos van Grinsven:
    9 december 2019
    het zijn weer prachtige foto en geen mens te zien en ook geen bosschenaar.
  2. Frank:
    👍🏻
  3. Claudia Mutter:
    9 december 2019
    Wat een feest van herkenning!! Zo leuk om te lezen hoe jullie aan het genieten zijn. Hoop dat jullie verder geen last hebben gehad van de vulkaanuitbarsting