Aankomst in Auckland en Paihia.

6 december 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hallo lieve familie en vrienden,

Dag 1. Na een lange reis zijn we zonder vertraging in Auckland aangekomen! Auto opgehaald en rijden maar... oh nee... eerst effe kijken. Richting aangeven is best lastig als op die plek de ruitenwissers zitten waar normaal gesproken het knipperlicht zit. Links invoegen in het verkeer is ook erg lastig maar wanneer je de stroom volgt komt het goed. Onze verhalen zullen kort en zonder poespas zijn. Het schrijven duurt anders veel te lang en daar zijn wij allebei niet van. Desalniettemin hopen we dat jullie het toch leuk vinden om ons te volgen tijdens onze reis.

Auckland is een leuke smeltkroes van verschillende nationaliteiten door de vele migranten (voornamelijk Aziatisch), studenten en backpackers. De mensen zijn relaxed en super aardig.... NO WORRIES MATE!!! Je struikelt hier over de cafes en restaurants. Prijzen zijn variërend van hoog naar laag en voor ieder wat wils. Wij hebben heerlijk gegeten en gedronken!

DSC00081Een lekker Belgisch biertje!

Dag 2 zijn we met een Ferry naar Devonport geweest. Dit is een klein vulkanisch eiland vlakbij Auckland. De huizenprijzen zijn hoog maar de vibe is nog steeds relaxed en gezellig.

DSC00076 Een prachtige boom in het stadspark van Devonport

DSC00055DSC00049Leuk huis in Devonport

Als verassing voor m'n verjaardag (op 9 december staat al een excursie gepland) had Rob een diner geregeld in de Sky Tower. We hadden prachtig uitzicht over de stad en natuurlijk weer lekker gegeten en gedronken...

DSC00082Sky TowerDSC00087

DSC00113Bungeejumpen vanaf de Sky Tower... No thank you!!! Wel gaaf als je het durft...

DSC00129Zonsondergang

DSC00135In het donker was het uitzicht ook prachtig!

DSC00133Spreekt voor zich...

In Auckland zijn ze alles aan het versieren voor Kerstmis. Voor ons een beetje raar vanwege de temperatuur (rond 23gr.) en tropische omgeving.

DSC00140Etalage van een warenhuis

Dag 4. Vandaag gaan we richting Paihia een klein plaatsje bij de Bay of Islands. Hier blijven we 2 dagen. Het landschap onderweg is adembenemend mooi. Heel erg apart, een combi van loofbomen, palmen en andere inheemse flora en fauna die we op onze reizen nooit eerder hebben gezien. Alles is prachtig groen! Dat word afkicken als we 1 januari weer terug in NL zijn.

Dag 5. Een paar boodschappen doen bij de lokale buurtsuper en daar raken we aan de praat met Joyce die inmiddels 17 jaar met haar man in Nieuw-Zeeland wonen. Rob gaat water halen en als hij terug komt hoort hij dat we bij Joyce en Henk thuis een bakkie gaan doen. Tja... je kunt mij zelfs in een supermarkt niet met vreemde mensen laten praten... Zie hieronder een paar foto's van hun huis en tuin.

DSC00170Dit is hun oprit en onze huurauto.

DSC00167Ze hebben een prachtige tuin.DSC00166DSC00164

Na ons bezoek gaan we aan boord voor een mini cruise om de Bay of Islands te verkennen en om dolfijnen te spotten. Helaas is het 2de niet gelukt. Heel erg jammer maar wilde dieren kun je nou eenmaal niet pushen om ons te vermaken.... en zo hoort het te zijn. Desalniettemin was het toch een hele mooie trip en hebben we genoten van het uitzicht.

DSC00212DSC00209DSC00204 Dit is een bemande vuurtoren. Het enige gebouw op dit eiland. 1x per maand krijgen ze proviand aangeleverd.

DSC00202The hole in rock

In Paihia zelf is buiten het strand en een paar winkeltjes niks bijzonders te melden. Behalve deze boom want die was echt mega groot... Leuk om kerstverlichting in op te hangen.

Tot zover onze eerste update. Tot snel!